Toon alle categorieën

4 tips voor als je je bed niet uit kunt komen

29 Nov 2017

De zomer is helaas voorbij en dat is ook wel te zien buiten. De bomen zijn al verkleurd, het is vaker bewolkt en de wind maakt het steeds frisser. Niets is nu lekkerder dan op de bank zitten met een zacht kleedje en een warme kop thee. Het grootste nadeel van het najaar is voor velen het niet uit bed kunnen komen. In dit artikel vind je dan ook 4 tips voor als je je bed niet uit kunt komen!

Het licht zien

livengo_tipsvoorhetslapen

Sommige mensen kunnen alleen slapen als hun kamer pikdonker is. En daar is in principe niets mis mee, maar je maakt het jezelf hier wel moeilijk mee in de ochtend. Het is namelijk beter en fijner om wakker te worden met een beetje licht in je kamer. Om deze reden is het dan ook niet erg als je rolluik een spleetje licht doorlaat. Kun je écht niet slapen met een beetje licht? Dan zijn er gelukkig nog speciale wake-up lights die je langzaamaan met daglicht laten wakker worden als het tijd is!

Water op je nachtkastje

livengo_tipsvoorhetslapen2

Je lichaam komt in de nacht helemaal tot rust en dat is goed. Maar waar je overdag liters water drinkt, doe je dat ’s nachts natuurlijk niet. In de ochtend kan je lichaam dan ook wel wat vocht gebruiken! Zet een glas water op je nachtkastje, zodat je eventueel ‘s nachts, maar vooral als je wakker bent kunt drinken. Hierdoor wordt je lichaam wakker en het zet je spijsvertering in gang! 

Een vaste tijd aanhouden

livengo_tipsvoorhetslapen3

Doordeweeks moet je vaak een stuk vroeger op dan in het weekend. Daarom is het zo verleidelijk om in het weekend lekker lang in je steigerhouten bed te liggen tot het eigenlijk alweer bijna middag is. Maar dit kan je juist ook tegenwerken, als je na het weekend weer vroeg op moet. Zorg voor vaste tijden, zodat je lichaam daar aan kan wennen. Ga niet te laat naar bed en sta vooral ook niet te laat op. Op een gegeven moment zit dit in je systeem en dan wordt het makkelijker om op te staan!

Herfst morning routine

livengo_tipsvoorhetslapen4

En als je dan eenmaal bent opgestaan op die vaste tijd, zorg dan goed voor jezelf! Drink dat glas water leeg, breng nog meer licht in je slaapkamer en doe bijvoorbeeld wat rek- en strekoefeningen. Wellicht vind je het fijn om meteen een kop thee te maken of lekker onder de douche te springen. Ook mediteren of het maken van een to do list kan deel uitmaken van je morning routine. Als je een fijne routine ontwikkelt, dan heb je minder moeite om uit bed te komen en begin je fris aan je dag!

Geef een reactie

Neem gerust contact op!

040 - 201 24 13