Toon alle categorieën

Met je mobiel naar bed? Denk aan je nachtrust!

25 Oct 2016

Wees eens eerlijk: deel jij je steigerhouten bed vaak met je mobiel? Tegenwoordig zijn we het liefst 24 uur per dag online, maar heel goed voor onze gezondheid en nachtrust is dat niet. Hoeveel we ook van onze telefoon houden, soms is het beter om er even afstand van te nemen. Waarom dit belangrijk is leggen we in dit artikel aan je uit en we geven je wat tips voor als je echt geen afstand kunt nemen.

24 / 7 online

Zoals hierboven al wordt beschreven, zijn we tegenwoordig het liefst de hele dag online. We bespieden elkaar op Facebook, delen ons eten op Instagram en appen met vriendinnen over een kledingcrisis. Doordat we zo vaak online zijn, ontvangen we constant informatie om te verwerken. En dat is niet zo handig wanneer je eigenlijk van plan bent om te gaan slapen in je steigerhouten bed.

Mobiel in je bed steigerhouten bed

Je telefoon of je nachtrust

Allemaal leuk en aardig, die sociale contacten, maar denk ook eens aan jezelf! Het felle licht van je beeldscherm kan er voor zorgen dat je je minder slaperig voelt en dat je meer moeite hebt om in slaap te komen. Je denkt misschien dat je nog niet moe bent, maar je hebt je nachtrust wel gewoon nodig. En dat wakkere gevoel is natuurlijk niet handig als je de volgende dag weer vroeg op moet.

 

Wat je beter kunt doen

Herken jij die vierkante ogen door het staren naar je laptop of die blauwe waas voor je ogen door het gebruik van je mobiele telefoon? Zet dan op tijd je laptop uit en leg op tijd je telefoon weg voordat je gaat slapen. Het is oké om even niet online te zijn en wat tijd voor jezelf te nemen. Lees bijvoorbeeld nog even een aantal bladzijdes in dat nieuwe boek of neem de dag door met je partner. Zet je mobiel ’s nachts uit of in de vliegtuigstand, zodat je ook tijdens het slapen niet wordt gestoord. En dat is ook nog eens goed voor de batterij!

Slapen_steigerhouten_bed

En als dat echt niet lukt…

Kun je echt geen afscheid nemen van je mobiel? Zet dan de helderheid voor het slapengaan een flink stuk lager. Zo heb je minder last van het felle licht van je beeldscherm! Op deze manier kun je toch nog even dat ene Youtube filmpje kijken (of misschien shoppen voor een nieuw hoofdkussen) zonder dat je al teveel last hebt van het felle licht. Zorg tevens dat je wat licht aan hebt in je kamer, zodat je niet in een hele donkere omgeving kijkt naar een fel beeldscherm. Zo is het contrast tussen je beeldscherm en de omgeving zo klein mogelijk en kun je heerlijk genieten in je steigerhouten bed.

Wil je echt nog heel graag op je mobiel kijken voordat je gaat slapen? Binnenkort komen er wat leuke verhalen voor het slapen gaan op het blog. Zo zul je in ieder geval lekker slapen!

Geef een reactie

Neem gerust contact op!

040 - 201 24 13